Pockaaa

Det var dans bort i vägen på lördagsnatten över nejden gick låten av spelet och skratten, det var tjoh, det var hopp, det var hej..
..tills Emma ramlade raklång utanför BK och slog i huvudet. Jag stod en bit bort och vek mig av skratt tills jag insåg att det nog var ganska illa när flera stycken sprang fram till henne och frågade hur det gick. Emma låg kvar på marken med en halväten cheeseburgare i handen.
-"Men guuud hur gick det?"
-"Det blir bättre då. Cheeeeeeeeesöbörger"
Efter detta vaggade vi hemåt och tog även en liten prat med några av hororna nere på gatan. Efter några misslyckade försök att ta oss in i huset, utan nycklar, var det två tappra norrmän som fick blir vår räddning. Dom skulle på efterfest hos Alex & Kajsa. Jag och Emma fick fortsätta vår kamp för att komma in till sängen. Vi bankade och bankade på lägenhetsdörren men de två däckade valarna ville inte vakna. Grannpojkarna kom ut och förklarade för oss att hon som bor där inne är helt galen. Tur att vi "bara är på besök". Tillslut kom en naken Lollo och öppnade dörren åt oss. Jag låg på hallgolvet och skrattade i 20 min och Emma stod och kletade tandkräm i sitt blodiga hår. Vi gick och la oss och sov några timmar sedan gick vi alla upp vid 05 och lattjade lite till. När vi sedan vaknade vid kl.10 hade 25% av styrkan försvunnit. Joeljackan var borta och vi förstod att Loket måste ha gått ut för en simtur. Hon hörde av sig för en stund sen och talade om vart hon var. Tur att vi inte hann ringa politi. /Majsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0